Има ли смисъл?
Вашият електронен магазин или сайт превръща около 1-2%-та от посетителите в клиенти. Всички останали 98% си отиват анонимни и никога няма да имате достъп до тях. Ако ремаркетирате ще имате за известно време достъп до тях след това го губите и във всички случаи те си остават анонимни. Съгласни сте нали?
Събирането на имейли може да събере данните на до десет пъти повече хора от тези, които са купили, т.е. 10%.
Така, че въпросът е еднозначен – ДА!
Относно GDPR – Не се притеснявайте, ако събирате имейлите правилно няма да имате проблем с личните данни.
Какво да ги правим?
Имейлите могат да се използват за няколко неща:
Регулярен имейлинг
Много от компаниите изпращат ежеседмичен бюлетин с промоционални продукти или такива, които са на фокус. Подобно на месечните брошури те привличат огромно внимание заради специалните оферти.
Специални предложения
Когато имате да кажете нещо важно, може да създадете специален имейл на тази тема. За разлика на бюлетините имейлите на специална тема водят голяма концентрация.
Facebook custom audience
Имейлингът е добър, но се отварят до 5-10% от изпратените имейли. Много по-ефективно можете да използвате събраната база за реклама във Facebook. Импортирайте базата и създайте custom audience. Около 60-70% от имейлите ви вероятно Facebook ще припозае като свои ползватели и ще ви даде възможност да ги маркетирате с реклама.
Изключително ефективен метод. Основният подход за ценообразуване на рекламата е на 1000 импресии (CPM). Вашата база обикновено е малка и много качествена, затова Facebook ще вземе за нейното маркетинране малка сума.
Facebook Lookalike
Да, базата ви е малка, но Facebook може да ви предостави по-голяма с подобни на тези, които вече сте събрали. Нейното качество е по-ниско от тези в базата ви, но все пак ефективността на рекламата към нея може да бъде страхотна.
Как да ги събираме?
Има множество методи, всички от тях са активни и не разчитат посетителят сам да открие къде да попълни данните си за да получава бюлетин примерно.
Технически методи
Най-важното при събирането на имейли е да се прави интелигентно. Прозорчето, което изскача като че ли преди още да се зареди сайта отдавна работи. То нищо не събира и дразни посетителите.
Важно е прозорчето да излиза след като посетителят е стоял поне 20-на секунди на сайта или пък е скролирал страницата поне на половина или пък е разгледал поне 3 страници. Така, ще сме сигурни, че той е реално ангажиран със сайта ни и вероятно няма да го раздразним.
Съществува още един подход наречен exit intent – желание за излизане, при него изкуственият интелект на софтуера следи какво прави посетителя на страницата и когато има основания да смята, че той ще я напусне (примерно мишката се насочва към “Х”-а на браузъра) то тогава той стартира прозорчето за събиране на имейли.
Маркетингови подходи
От маркетингова гледна точка има значение какво ще му предложите в замяна на неговия имейл или данните му. Вариантите са:
- ваучер или промо код за отстъпка. Дава се при нов клиент и подпомага покупката или промокод, които може да използва дори да не е нов клиент;
- да свали безплатна книжка свързана с тематиката на сайта. Помислете с какво можете да помогнете на клиентите си – ако продавате детски стоки може да бъде нещо полезно за отглеждане на детето, ако сте бранд продаващ облекло, може да бъде за новите модни тенденции;
- може да участва в томбола в края на месеца за сериозна награда от сайта. Работи перфектно!
- може и да оставите и кукичката празна, като им кажете да дадат имейла си, за да получават промоцинална информация от вас. Това, разира се, не конвертира добре.
Как ние можем да помогнем?
Знаейки как се пропуска възможността за събиране на имейли ние разработихме услуга, чрез която всичко това се създава от професионалист и се процесът се контролира във времето.
Използваме софтуер, който е богат на функции, като exit intent, A/B testing и можещ да се свързва с почти всички софтуери за имейлинг – MailChimp, HubSpot, SalesManago и автоматично записва събраните имейли и информация в тях.
Тъй като много от сайтовете имат малко трафик, цената на услугата стартира от 39 лв. на месец.
Нарекохме услугата EMAIL COLLECT.
Освен това безплатно правим анализи за потенциала на сайта да събира имейли и какви резултати може да се очаква от това.
Използвайте телф 0899902323 или niliev@blueorange.bg, за да се свържете с мен по този или други въпроси свързани с маркетинга на онлайн магазините.
Успех на всички онлайн предприемачи!!!
Последни коментари