Прозвънявате ли клиентите си?
Има собственици на магазини, които прозвъняват всеки един клиент, за да им потвърди той поръчката. Има такива, който не го правят. Кое от двете е правилно е тема на отделна статия и проучване, но ако сте от тези, които прозвъняват клиентите си за потвърждение, вие сте на една стъпка от това да не ги тормозите с всички данни, попълнени от формата, а да ги облекчите да дадат само телефонния си номер а вие да им звъннете.
Хората са мързеливи. Най-голямата софтуерна компания на света (няма да я споменаваме по име) залага именно на това. Не трябва да ги карате да правят много неща. Знаете как се купува от Amazon, нали – с 1 клик.
Ще ви разкажа нещо от моя живот. В моята къща има две врати към хола. От около месец забелязах, че цялото семейство ползва само едната. Знаете ли защо? Защото другата е леко провиснала и запъва при отваряне. Това леко неудобство носи сериозна психолигическа обремененост и НИКОЙ не я ползва.
Още един пример – от няколко месеца плащам почти навсякъде с телефона си. Оказа се, че почти навсякъде може. Вече не нося дори портфейла си като излизам. Супер лесно е!
Имате ли бутон “Бърза поръчка”?
А вие карате ли клиентите си да попълват форма, в която (о ужас!) може да има полета като П.К., няколко полета за адрес, област, градовете в България по азбучен ред и какво ли още не. Искате да откажете клиентите си да купят от вас или искате да ви е лесно, защото формата е свързана с модула на Спиди или Еконт?
Не е ли вярно, че всеки клиент е важен за вас?
Истината е, че макар и лесно да се поставя формата за бърза поръчка нея я няма в поне 80% от сайтовете.
Какво да очаквате от нея?
Истината е, че не е ясно. Има сайтове, чиито клиенти пазаруват много по телефона или изпращат запитвания и уточнения през Facebook Messenger. При други почти няма такива. Формата за бърза поръчка средно увеличава с 10-20% продажбите, но какво ще стане при вас не може да се каже отнапред. Със сигурност няма да се удвоят продажбите, но кой би се отказал от 20% повече?
Как да бъде оформена?
Програмистите я поставят доста лесно. Вие обаче трябва да им кажете как да я направят. Може да бъде с изскачащо прозорче или пък полето за телефонен номер да бъде направо в продуктовата страница. Можете да я дублирате и на страницата за поръчка, за да ги изненадате приятно.
Добре е да бъде под бутона купи или даже над него.
Внимателно огледайте как изглежда на мобилния ви телефон. Не забравяйте, че повечето хора гледат магазина ви от телефона си.
И още…
В момента много хора над 60 години пазаруват онлайн. Те предпочитат да звъннат и да поръчат. Поставете голям телефонен номер в хедъра, футъра на сайта и продуктовата страница. Много важно проверете дали от телефон на номера ви може да се кликва и дали при кликване се избира правилния номер. В някои случаи той е разделен на групи цифри и се набира само част от него.
Ние с какво можем да помогнем?
По цял ден се занимаваме с развитие на онлайн магазини чрез реклама във Facebook, Google, имейлинг, SEO и самия сайт.
Ако искате да направим оценка на потенциала на сайта ви и концепция за развитието му, подайте заявка и ние ще го направим безплатно.
Последни коментари